Tips för en säljande hemsida

4 TIPS FÖR EN SÄLJANDE HEMSIDA

1. HUR SER DU UT?
För många kunder är din hemsida det första dom ser av dig. Var ärlig – vad ger du för intryck? Är sidan snygg, tydlig och lättnavigerad? Stämmer informationen fortfarande?
Om du svarar ja på dessa frågor så är du helt rätt ute. Om du svarar nej på frågorna borde du kanske ta och uppdatera din sida.
Kvalitén på hemsidan får ofta representera kvalitén av företaget.

2. ÄR DITT DOMÄNNAMN BRA?
Förstår man direkt vad det är du erbjuder när man hör det? Är det enkelt att uttala? Är det enkelt att minnas? Om du svarar nej på frågorna, kanske du borde överväga att byta domännamn till någonting som man mer associerar till det du gör. Försök att se till att namnet är unikt och inte blandas ihop med något annat!

3. FÖRSTÅR KUNDEN VAD DU ERBJUDER?
Tydlighet är viktigt. Vi bombarderas av information idag och en sida som innehåller en vägg av text har inte en chans - även om informationen är hur intressant som helst.
Försök att fatta dig kort. Går det att leverera ditt budskap i en mening? Du kan aldrig vara för övertydlig. Tänk på att det ska vara lätt för kunden att hitta det den söker.

4. ÄR DET LÄTT ATT HITTA DINA KONTAKTUPPGIFTER?
Det finns inget som är mer irriterande än en hemsida där man får leta efter kontaktuppgifterna till företaget. Se till att det tydlig framgår hur du kan bli nådd. Det ska vara enkelt att lyfta luren och ringa dig. Annars kan det hända att du går miste om viktiga kunder.